📌 رزومه خیلی خیلی مهمه و اگه نگم همه بلکه اکثر شرکت های معتبر قبل از مصاحبه با شما رزومتون رو بررسی میکنن و حداکثر وقتی که برای اینکار میذارن ۳۰ ثانیست پس کوچیکترین اشتباهی در رزومه نویسی باعث رد شدنه رزومتون میشه
📌 در رزومه قسمت بالا جایی که تقریبا متمایز باشه اطلاعات تماس و ایمیلتون رو درج کنید.
📌 در قسمت تجربیات و مهارت ها به ترتیب اهمیت تواناییتون رو بنویسید مثلا آشنایی با برنامه آفیس رو در قسمت اول ننویسید
📌 ❌اگر دانشجویید به هیچ عنوان ننویسید که دانشجویید قرار نیست دروغ بگید اما قرار هم نیست در مرحله اول حذف شوید باید به مصاحبه برسید.
-تجربه شخصی من این بود که در رزومه چیزی د رمورد دانجو بودن ننوشته بودم وقت مصاحبه وقتی مدیر مالی پرسید قصد ادامه تحصیل داری گفتم دارم ولی فعلا کارم برام مهمتره دیگه چیزی نگفت منم توضیح ندادم بعد از اینکه کارم و دید و کاراشون که خیلی عقب بود و به روز کردم گفت باشه بمون.
📌 در قسمت مدرک تحصیلی معدل زیاد مهم نیست اما اگر معدلتون کم بود اصلا این قسمت را پر نکنیدو اگر دانشگاهتون دولتی بود میتونید با نوشتن دانشگاه دولتی … در قسمت محل تحصیل به اون اشاره کنید
📌 دوره های گذرانده شده مرتبط با شغل درخواستیتون رو هم حتما درج کنید.
📌 به هیچ وجه در رزومه تان حقوق پیشنهادی درج نکنید مشخص کردن حقوق در مصاحبه و آن هم در آخر مصاحبه و بعد از قبولی مقدماتی شما صورت میگیرد.
📌 سعی کنید به هیچ عنوان در رزومه تان غلط املایی نداشته باشید.
📌 در انتهای رزومه درج علائق شخصیه معقول خوب است زیرا نشان میدهد که شما تک بعدی نیستید و به چیزهای دیگری غیر از کار نیز فکر میکنید.
📌 از درج سن یا سال تولد خودداری کنید زیرا باعث به حاشیه رفتن و قضاوت د رمورد شما میشود و ممکن است رزومه شما رد شود. مخصوصا اگر سن شما کمی پایین یا خیلی زیاد باشد.
📌 میتوانید کارورزی دانشگاه و دیپلم خود رو هم بنویسید اما برای آن تاریخ شروع و پایان و سمت ننویسید
📌 در رزومه تان عکس درج نکنید زیرا همانند سن باعث قضاوت میشود و امکان رد رزومه افزایش پیدا میکند.
📌 رزومه شما باید بدرخشد به غیر از محتویات آن شکل آن نیز باید خوب باشد و قسمت های آن تفکیک شده و کاملا رسمی باشد.

نویسنده :خانم فاطمه رنجبر